טוס איירווייז (Tus Airways) היא חברת תעופה קפריסאית קטנה ויעילה שהוקמה בשנת 2015 והחלה לפעול רשמית כשנה לאחר מכן. שמה נגזר מראשי התיבות של "The Ultimate Schedule", המשקף את מטרתה לספק לוח טיסות אופטימלי. החברה פועלת כחברת לואו-קוסט ומתמקדת בעיקר בחיבור בין קפריסין למדינות הקרובות אליה, כולל ישראל.
היסטוריה
טוס איירווייז נוסדה על ידי יזמים קפריסאים בשנת 2015 במטרה לענות על צורך בטיסות קצרות וישירות באזור המזרח התיכון וים התיכון המזרחי. החברה החלה את פעילותה המסחרית בשנת 2016 וסימנה את קפריסין כמרכז הפעילות שלה, עם דגש על חיבור האי למדינות השכנות. בשנותיה הראשונות, החברה התמקדה בפיתוח קווים לישראל וליוון, ובהדרגה הרחיבה את פעילותה ליעדים נוספים.
למרות היותה חברה קטנה יחסית, טוס איירווייז משחקת תפקיד חשוב בחיזוק הקשרים התיירותיים והעסקיים בין קפריסין לישראל, ומאפשרת נגישות טובה יותר בין שתי המדינות השכנות.
בסיס האם
בסיס האם של טוס איירווייז הוא שדה התעופה הבינלאומי לרנקה (Larnaca International Airport, קוד IATA: LCA). שדה התעופה ממוקם כ-4 ק"מ דרום-מערבית לעיר לרנקה בקפריסין, בסמוך לחוף הים התיכון, ומשמש כשער הכניסה העיקרי לאי.
לרנקה היא עיר נמל היסטורית ותיירותית על החוף הדרומי-מזרחי של קפריסין, והיא מהווה מוקד משיכה לתיירים רבים בזכות החופים היפים, האתרים ההיסטוריים והמסעדות המקומיות. מיקומה האסטרטגי של העיר מאפשר נגישות נוחה ליתר חלקי האי, כולל ניקוסיה (הבירה), לימסול, פאפוס ואיה נאפה.
צי המטוסים
טוס איירווייז מפעילה צי קומפקטי של 7 מטוסים, המורכב מדגמי פוקר 70 ופוקר 100. מטוסי הפוקר הם מטוסי סילון אזוריים שפותחו בהולנד ומתאימים במיוחד לטיסות קצרות וקישוריות אזורית.
המטוסים מסוג פוקר 70 מסוגלים להכיל כ-80 נוסעים, בעוד שמטוסי הפוקר 100 הגדולים יותר יכולים להכיל עד כ-100 נוסעים. מטוסים אלה ידועים ביעילותם בטיסות קצרות ובינוניות, והם מאפשרים גמישות תפעולית וחיסכון בעלויות, במיוחד בקווים עם ביקוש בינוני.
בחירת החברה במטוסי פוקר משקפת את האסטרטגיה העסקית שלה המתמקדת בטיסות אזוריות ובשווקים ספציפיים, ומאפשרת לה להציע מחירים תחרותיים.
יעדי התעופה
החברה מפעילה בעיקר טיסות אזוריות, כשהדגש הוא על הקישור בין קפריסין לישראל וליוון. מישראל, החברה מפעילה מספר טיסות שבועיות היוצאות מנמל התעופה בן גוריון ונוחתות בלרנקה, ובעונת השיא גם בפאפוס שבקפריסין. בעבר יצאו טיסות של החברה גם מנמל חיפה, ויש אפשרות שהשירות יתחדש בעתיד.
ביוון, החברה מפעילה טיסות למספר יעדים, כולל אתונה, הרקליון, רודוס ויואנינה. היא גם מחברת את קפריסין לירדן (עמאן) ובעבר הפעילה טיסות גם לאיסטנבול בטורקיה.
בסך הכל, טוס איירווייז מגיעה ל-11 יעדים, ובתקופות שיא עשויה להוסיף יעדים עונתיים. החברה מתמקדת באזור המזרח התיכון והים התיכון, ומציעה אפשרויות נוחות לטיולים קצרים ולנסיעות עסקים.
שירות בטיסה
בהתאם למודל הלואו-קוסט, השירות בטיסות טוס איירווייז הוא בסיסי אך נעים. החברה מציעה לנוסעים שתייה ועוגיות במהלך הטיסה, מה שמספק לרענון קל בטיסות הקצרות שהחברה מפעילה.
למרות היותה חברת לואו-קוסט, טוס איירווייז שמה דגש על שירות לקוחות ידידותי ויעיל. הצוות מיומן ומדבר מספר שפות, כולל אנגלית, יוונית וברוב הטיסות לישראל גם עברית בסיסית.
זמן הטיסה הישירה מישראל ללרנקה הוא כשעה בלבד, מה שהופך את קפריסין ליעד נוח ומהיר עבור ישראלים המחפשים חופשה קצרה בחו"ל או לאנשי עסקים הנוסעים לפגישות.
כבודה וצ'ק אין
הנוסעים במחלקת תיירים רשאים להעלות למטוס תיק יד במשקל של עד 8 ק"ג. בתוספת תשלום של 20-30 יורו ניתן לקחת מזוודה של עד 20 ק"ג. החברה מציעה הטבה ייחודית לסטודנטים בטיסות בין לרנקה ליואנינה ביוון, המאפשרת להם לקחת מזוודה של עד 20 ק"ג ללא תוספת תשלום בהצגת כרטיס סטודנט בתוקף.
הצ'ק אין ניתן לביצוע בדלפקי החברה בשדה התעופה, וכן באופן מקוון באתר האינטרנט החל מ-12 שעות ועד 4 שעות לפני זמן ההמראה המתוכנן. החברה ממליצה להגיע לשדה התעופה לפחות שעתיים לפני ההמראה המתוכננת לטיסות בינלאומיות.
במטוסי החברה ישנה בעיקר מחלקת תיירים (Economy) עם כיסאות נוחים למרחקים קצרים. בחלק מהטיסות מוצעים מושבים בעלי מרווח רגליים גדול יותר בתוספת תשלום.
טוס איירווייז, למרות היותה חברה קטנה יחסית, מציעה לנוסעים הישראלים אפשרות נוחה ומהירה להגיע לקפריסין במחירים תחרותיים. עם מיקוד על קישוריות אזורית ושירות יעיל, החברה מהווה גשר אווירי חשוב בין ישראל לשכנתה האירופאית הקרובה ביותר, ותורמת לחיזוק הקשרים התרבותיים, הכלכליים והתיירותיים בין המדינות באזור.
זיהינו שהמשכתם את התהליך באתר בחלון חדש.
לא ניתן לבצע שני תהליכים מקבילים בשני חלונות. אנא סגרו את החלון בכדי להמשיך בתהליך.
איך שהזמן טס!
בחרו לרענן כדי להמשיך!
אירעה שגיאה
לצערנו אירעה שגיאה, אנא רענן את הדף או עבור לדף הבית בכדי להמשיך